نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
چرا ژائو كانسلو پس از یك فصل، یوونتوس را ترك خواهد كرد؟

چرا ژائو كانسلو پس از یك فصل، یوونتوس را ترك خواهد كرد؟

 

تلخ يا خوشايند او تا چند روز ديگر نخستين جدا شده از يوونتوسِ ساري خواهد بود. تصميمي كه هرچند هرگز از دهان سرمربي جديد يووه شنيده نشد اما به نظر مي‌رسد آنقدر قريب‌الوقوع است كه او احتمالاً از همان استراحتگاهش در جزيره ميكونوس و سواحل مديترانه به همراه همسر و فرزندش عازم مركز انگلستان شود.

 

یك سال پس از جدایی استفان لیختشتاینر از جمع سفید و سیاه پوشانِ یوونتوس، به نظر می‌رسد جانشین او در تركیب بیانكونری نیز نتوانست آنطور كه انتظار می‌رفت نظر قاطع و مثبت مدیران و كادر فنی جدید این باشگاه را برای ادامه حضور در تورین جلب كند تا در حالیكه 4 سال از قرارداد 5 ساله راست‌پای پرتغالی با یووه باقیمانده، پیشنهادات رسیده به دفتر باشگاه، آنطور كه روزنامه‌های Il Corriere dello Sport و La Gazzetta dello Sport خبر داده‌اند او را در آستانه انتخاب پنجمین باشگاه دوران ورزشی‌اش قرار داده است.

 

هرچند ژائو كانسلو با ویژگی‌هایی كه دارد می‌تواند یك بازیكن قابل‌اتكا در هر باشگاهی از جمله یوونتوس به حساب بیاید اما اكنون كه او با چند پیشنهاد مناسب رو به رو شده می‌توان از این امكان فروش بهترین استفاده را كرد؛ چراكه برای كانسلو در صورتی كه در طول فصل بنا به دلایلی با مصدومیت یا افت مواجه شود به سختی بتوان مشتری دست به نقد پیدا كرد.

 

 

خروج كانسلوی 25 ساله بهترین فرصت برای ایجاد تعادل در بسته نقل و انتقالات تابستانی یووه و شیوه‌ای كارآمد برای پول‌سازی‌ و تأمین برخی از نیازهای اقتصادی باشگاه در ماركت پیش‌رو به حساب می‌آید. از دیدگاه فنی كانسلو بازیكنی سرحال در كناره‌های زمین است كه هرقدر در حمله امیدواركننده است اما در دفاع ضعف‌های آشكاری دارد كه می‌تواند برای تیم خطرساز باشد؛ دیدار رفت مقابل آژاكس در آمستردام را به خاطر بیاورید.

 

با این همه توجیهات اقتصادی برای فروش او نه‌تنها منطقی كه كافی نیز به نظر نمی‌رسد. یووه باید پیش از اقدام به فروش كانسلو فكری نیز به حال جانشین او در تیم كند. با اینكه دشیلیو و اسپینناتزولا بازیكنانی هستند كه توانایی بازی در پست او را دارند اما یووه می‌تواند برای تقویت بیشتر سمت راست خود هرچه سریعتر به سراغ گزینه‌های مدنظرش برود. از تری‌پیر در تاتنهام و هكتور بیرین در آرسنال گرفته تا السید هیساج در ناپولی بازیكنان ایده‌الی هستند كه طبق شنیده‌ها مائوریتسیو ساری و فابیو پاراتیچی برای جانشینی كانسلو برگزیده‌اند.

 

حالا و در شرایطی كه كانسلو یك سال پیش در چنین روزهایی (27 ژوئن) پس از یك فصل حضور قرضی در اینترناتزیوناله با 40.4 میلیون یورو از والنسیا به یوونتوس پیوست، مشتری دست به نقد و وسوسه‌كننده‌ای به نام منچستر سیتی را دنبال خود می‌بیند كه بنا به گفته روزنامه Il Resto del Carlino چاپ بولونیا حاضر است 50 الی 60 میلیون یورو برای آوردن او به منچستر تقبل كند؛ اتفاقی كه می‌تواند رویای ناكام پیوند یووه ― پپ را دست‌كم برای كانسلو محقق كند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: